tools-butiker-top1.jpg

Vanliga frågor

Här finner du svaren till de vanligaste frågorna vi får kring tools.se och vår e-handel. Hittar du inte svaret på din fråga så kan du ta kontakt med din närmast TOOLS-säljare. Vi hjälper dig med ett svar så fort vi kan. 

E-HANDEL (FAQ)

Hur blir jag kund hos TOOLS?
Svar: Du fyller i ansökan som du hittar på här

Hur börjar jag handla på e-handeln?
Svar: Du som redan är kund hos TOOLS  kan kontakta närmaste TOOLS-enhet eller din TOOLS-säljare så hjälper vi dig med inloggningsuppgifter. Förbered gärna med att ha ditt kundnummer tillgängligt. Hitta närmaste TOOLS-enhet här.

Varför fungerar inte mina tidigare inloggningsuppgifter på nya e-handeln?
Svar: Vi värnar om IT-säkerhet och har inte lagrat lösenord från vår tidigare e-handel (TOOLS Online). Kontakta närmaste TOOLS-enhet eller säljrepresentant så sänder de ut nya inloggningsuppgifter till dig. Hitta närmaste TOOLS-enhet här.

 Kan jag använda gamla e-handeln (TOOLS Online) om jag vill?
Svar: Ja absolut, du kan använda både den nya e-handeln på tools.se och TOOLS Online.

Hur loggar jag in på TOOLS e-handel?
Svar: När du ansöker om e-handelskonto får du en inloggning till din e-postadress. Ditt användarnamn är din registrerade mailadress.

Kan jag välja att ändra lösenord i e-handeln?
Svar: Ja du kan ändra lösenord inne på din profil när du är inloggad.

Jag har glömt mitt lösenord, hur får jag ett nytt?
Svar: Under "Logga in" finns en ruta att klicka i (Glömt lösenord). Ett nytt lösenord skickas till din registrerade e-postadress.

Hur levereras mina varor om jag handlar på e-handeln?
Svar: Det finns ett antal olika leveransalternativ. Du kan välja att hämta i någon av våra butiker eller få det skickat till dig.

Hittar jag hela TOOLS sortiment på e-handeln?
Svar: På vår e-handel hittar du ca 40 000 produkter från våra huvudleverantörer. Är det någon produkt du saknar, ta kontakt med närmaste TOOLS-enhet. 

Kan jag som privatperson handla på e-handeln?
Svar: Nej tyvärr, vår e-handel riktar sig mot företag och det krävs att man har kundnummer upplagt som man får efter att man har ansökt om ett konto.

Varför syns inga priser på e-handeln?
Svar: För att se priser behöver du logga in med dina inloggningsuppgifter. Som inloggad ser du din orderhistorik, aktuella priser och leveransvillkor.

Varför har ni inte kvar funktionen med favoritartiklar som fanns på TOOLS Online?
Svar: Funktionen favoritartiklar har ersatts av "Mina Listor "där du enkelt kan bygga en eller flera listor med dina favoritartiklar. Från respektive lista kan du snabbt förflytta artikeln från listan till varukorgen.

Varför saknas det bild och/eller information på vissa artiklar?
Svar: Vi arbetar kontinuerligt med att förbättra artikelinformationen. Ge oss gärna feedback genom att skicka ett mail till ehandel@tools.se

Jag tycker det är svårt att hitta rätt produkt…
Svar: Du kan söka både genom att skriva benämning, sortiment eller varumärke. Hittar du inte produkten kan du även välja att leta i menyn under Produkter. Om du fortfarande inte hittar produkten du söker, kontakta närmaste TOOLS-enhet så hjälper vi dig. Ge oss gärna feedback genom att  skicka ett mail till ehandel@tools.se

Varför får jag inget ordererkännande på mailen?
Svar: För att få ordererkännande på mailen behöver du meddela din TOOLS-representant så lägger vi in det i vårt affärssystem. Du kan även följa ordern direkt i e-handeln.

Kan jag märka min order i e-handeln?
Svar: Ja, du kan märka respektive rad genom "Radmärke", och du kan även märka med "Beställningsnummer" och "Märke" inne i varukorgen.

Hittar jag hela TOOLS sortiment på e-handeln?
Svar: På vår e-handel hittar du  produkter från våra huvudleverantörer. Är det någon produkt du saknar, ta kontakt med närmaste TOOLS-enhet. 

Finns TOOLS på sociala medier?
Svar: Självklart! Du hittar våra lokala butiker på Facebook ( Sök tex TOOLS Skaraborg). Centralt hittar du oss på LinkedIn och My News Desk.  Följ oss gärna där för rykande färska nyheter, kampanjer, tävlingar, lediga jobb och mycket mer.